Lietuvas galvaspilsētā Viļņā no 28. janvāra līdz 30. janvārim notika šī gada pirmā starptautiskā tūrisma izstāde “Adventur 2022”, kur Latgales Tūrisma asociācijas stendā, līdz ar citu novadu kolēģiem, reģiona un arī Ludzas novada piedāvājumu prezentēja Zilupes pilsētas pārvaldes tūrisma organizatore Ilga Ivanova.
Pēc 3 gadu attālināta darba un nozares panīkuma pandēmijas dēļ, visiem bija milzīgs prieks beidzot tikties klātienē. Trīs dienu garumā notika intensīva informatīvā apmaiņa starp tūrisma pakalpojumu sniedzējiem par pieprasījuma tendencēm nozarē, jaunumiem, ceļotāju pieprasījumu šobrīd Lietuvā un citās valstīs. Tika ievadītas sarunas ar potenciālajiem sadarbības partneriem ienākošā tūrisma jomā. Lielu interesi par Ludzas novadu un reģionu kopumā izrādīja dažādu segmentu potenciālie ceļotāji- gan grupu vadītāji, gan dabas un aktīvā tūrisma mīļotāji, gan izzinošā kultūras tūrisma cienītāji, gan ģimenes ar bērniem. Īpaši novērtēja mūsu saglabātās tradīcijas un autentiskās amatu prasmes. Iespējams, drīzumā tiks saņemti pasūtījumi vai ielūgumi piedalīties kaimiņvalsts pasākumos. Tika sniegts informatīvais atbalsts vēsturniekiem, zinātniekiem, šauru fokusa grupu dalībniekiem par viņus interesējošām tēmām. Piemēram – dažādām dabas vērtībām, zvanu vēsturi, latviešu un lietuviešu kultūras saskares punktiem, amatniecības tehnikām, poļu atstāto mantojumu, kultūras biedrību darbību.
Izkristalizējās arī virkne jaunu izaicinājumu, kurus būtu kopīgiem spēkiem jāsagatavojas pieņemt. Vairums, īpaši jaunākā paaudze tagad ceļo “viegli”, pāris klikšķi telefonā un viss notiek. Digitālās prasmes pakalpojumu sniedzējiem kļuvušas par ikdienas darba nepieciešamību. Kā to nodrošināt uzņēmējiem, kuri tūrisma pakalpojumus piedāvā pierobežā, kur interneta pārklājums ir nepietiekams?
Jāattīsta piedāvājums un prasme sniegt atbilstošu pakalpojumu ceļotājiem ar dažāda spektra funkcionālajiem traucējumiem. Iespējams, šeit ļoti var palīdzēt mūsu novada sociālo centru kolektīvi. Tūrisma uzņēmējiem īpaši svarīgi ir novērtēt, kas piedāvājumā vēl jāpilnveido, kuras mērķa grupas ir piemērotākās, kā pielāgot un modernizēt piedāvājumu tām!
Turpina pieaugt pieprasījums pēc premium klases pakalpojumiem – četras un vairāk zvaigznes. Piemēram klienti no AAE ir gatavi braukt pie mums no aprīļa līdz augustam uz veselu mēnesi ik gadu, bet jānodrošina atbilstošs serviss. Kā izteicās kāds no ceļotājiem, es apmeklēju vietas, kas ir izcilākas kā manas mājas. Lieli mērķi, uz kuriem “jādodas ātri”.
Izstādes dienas aizritēja saspringtā darbā un patīkamā gaisotnē ļoti ātri. Ceram uz pietiekoši lielu Lietuvas ceļotāju pieplūdumu Latgalē un Ludzas novadā, kas ļaus atkopties nozarei un stiprinās mūsu tūrisma uzņēmumus, motivēs dažādot un modernizēt piedāvājumu.